801 508 560, 913 508 560 (tel. komórkowe) info@farbyjachtowe.pl

Jachty z drewna


Przygotowanie powierzchni:

  • Powierzchnię umyć i oczyścić ze szlamów, porostów, zaolejeń i zatłuszczeń.
  • Dobrze wyschnięte drewno zaimpregnować lakierem WOOD PRIMER 12.
  • Pierwszą warstwę lakieru rozcieńczyć Rozcieńczalnikiem 564 (około 20%).
  • Nałożyć dwie do czterech warstw lakieru (w zależności od chłonności podłoża).
Nazwa handlowaIlość warstwGrubość powłoki [μm]Zużycie teoretyczne [l/m2]
WOOD PRIMER 122-440-800,10 - 0,20
Razem:2-440-80

Malowanie części nadwodnej kadłuba i pokładów

Dobrze zaimpregnowane drewno lakierem WOOD PRIMER 12 nie wymaga dodatkowego malowania. UWAGA: Powłoka z lakieru WOOD PRIMER 12 pod wpływem promieniowania słonecznego może ulec skredowaniu. W przypadku gdy chcemy uzyskać inny kolor jachtu niż oryginalny kolor drewna jego część nadwodną pomalować emalią poliuretanową EMAPUR MARINA.

 

Nazwa handlowaIlość warstwGrubość powłoki [μm] Zużycie teoretyczne [l/m2]
EMAPUR MARINA1 - 250 -1000,09 - 0,18
Razem:3 - 590 - 180

 

Malowanie powierzchni nadbudówki
i wyposażenia pokładowego z zachowaniem naturalnej faktury drewna

Dobrze wyschnięte surowe drewno zaimpregnować olejem gruntującym WOODEX AQUA BASE. Odpowiednio zaimpregnowane podłoże pokryć specjalnym lakierem do łodzi HELO. W celu zapewnienia właściwych parametrów ochronnych powłoki lakier HELO nanosić w ilości 4 warstw. Powłoka lakieru HELO dzięki zastosowaniu specjalnych filtrów charakteryzuje się wysoką odpornością na działanie promieniowania UV i nie kreduje.

Malowanie części podwodnej kadłuba

Dobrze zaimpregnowaną powierzchnię zabezpieczyć przed porastaniem poprzez nałożenie dwóch warstw farby ANTłFOULlNG VSE; w celu uzyskania optymalnej przyczepności farby przeciwporostowej wykonać wcześniej warstwę z farby UNIWIN OPTIMAL.

 

Nazwa handlowaIlość warstwGrubość powłoki [μm] Zużycie teoretyczne [l/m2]
UNIWIN OPTIMAL*1400,10
ANTIFOULlNG VSE1 - 260 - 1200,12 - 0,24
Razem:4 -7140 - 240
* zalecane w celu zwiększenia przyczepności powłok.