Jachty z laminatów
<hr style="border: 0px; background: #ddd; height: 1px;">
Przygotowanie powierzchni
- Powierzchnię laminatu umyć i oczyścić ze szlamu, porostów i zatłuszczeń wodą z dodatkiem OLlVA CLEANER. Opłukać i wysuszyć.
- Zszorstkować calą powierzchnię papierem ściernym. Głębokość warstwy zszorstkowanej nie powinna być większa niż 1/3 grubości żelkotu.
- Przed malowaniem powierzchnię odkurzyć, odpylić i odtłuścić (nie używać acetonu). Zalecane użycie Rozcień czalnika 564 lub 779.
Malowanie części nadwodnej kadłuba i pokładów
Gdy żelkot jest stary lub jego powierzchnia jest uszkodzona całą powierzchnię pomalować farbą BOSMAN 77 lub BOSMAN 54. Farba BOSMAN 54 jest wskazana w przypadku malowania natryskiem powietrznym. Na zabezpieczoną antyosmozowo powierzchnię nałożyć emalię poliuretanową EMAPUR MARINA w wybranym kolorze.
Nazwa handlowa | Ilość warstw | Grubość powłoki [μm] | Zużycie teoretyczne [l/m2] |
---|---|---|---|
BOSMAN 77 lub BOSMAN 54* | 1-2 lub 2-3 | 80-160 lub 100-150 | 0,12-0,24 lub o,20-0,30 |
EMAPUR MARINA | 1-2 | 50-100 | 0,09-0,18 |
Razem: | 2-4 lub 3-5 | 130-260 lub 150-250 |
Malowanie części podwodnej kadłuba
W przypadku renowacji jachtów ze starym lub uszkodzonym żelkotem całą powierzchnię pomalować farbą BOSMAN 77. W celu uzyskania optymalnej przyczepności farby przeciwporostowej wykonać przekładkę z farby UNIWIN OPTIMAL. Na część podwodną nanieść 1-2 warstwy farby ANTlFOULlNG VSE.
Nazwa handlowa | Ilość warstw | Grubość powłoki [μm] | Zużycie teoretyczne [l/m2] |
---|---|---|---|
BOSMAN 77 | 1-2 | 80-160 | 0,12-0,24 |
UNIWIN OPTIMAL* | 1 | 40 | 0,10 |
ANTIFOULlNG VSE | 1-2 | 60-120 | 0,10-0,20 |
Razem: | 3-5 | 180-320 |
W przypadku jachtów nowych, powierzchnie żelkotu tylko zmatowić drobnym papierem ściernym i pomalować farbą UNIWIN OPTIMAL, a następnie farbą ANTIFOULlNG VSE.